Pašaliniai vairuotojų veiksmai – skaudžios eismo nelaimių pasekmės

Dažnas vairuotojas nepagalvoja, kad pašalinė veikla prie vairo – rimtas Kelių eismo taisyklių pažeidimas, galintis turėti skaudžių pasekmių. Kelių eismo taisyklių 20 punkte nustatyta, kad transporto priemonei dalyvaujant viešajame eisme (išskyrus atvejus, kai transporto priemonė stovi), vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus mobiliojo ryšio priemonių valdymą naudojant laisvų rankų įrangą, kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje, ar naudojant transporto priemonės įrangą. Transporto priemonių vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų.. Eismas bus saugus tik tuomet, kai vairuotojai vairuodami vairuos, o neužsiims pašaline su vairavimu nesusijusia veikla, blaškančia jų dėmesį, neleidžiančia susikoncentruoti į kelią ir taip sukeliančia pavojų eisme.

Išmanieji telefonai – vienas didžiausių šių laikų blogybių prie vairo. Vairuotojai stengiasi skubiai perskaityti ir atsakyti į kiekvieną žinutę, be to, panaršyti socialiniuose tinkluose, pažiūrėti kokį nors video įrašą, o taip pat ir kalbėti telefonu. Mobiliojo ryšio telefono naudojimas vairuojant – dažna eismo įvykių priežastis. Būtina atsiminti, kad naršant telefone prie vairo, užtenka uždelsti vos VIENĄ SEKUNDĘ, kai pakeldamas akis nuo ekrano, galbūt būsi priverstas sustoti ne savo noru – jau būsi atsitrenkęs į priekyje važiuojantį automobilį ar partrenkęs pėsčiąjį.

Kiti su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmai: valgymas, gėrimas, kalbėjimas su keleiviais, lūpų ar blakstienų dažymas…

Valgymas ir gėrimas – dar viena netinkama veikla prie vairo, blaškanti vairuotojų dėmesį. Retas kuris susimąsto, kad ekstremali situacija kelyje su vienoje rankoje laikomu kavos puodeliu, gali baigtis skaudžia eismo nelaime. Dėmesys nuo kelio krypsta ir tuomet, kai vairuotojas nori ką nors pasiekti salone, pavyzdžiui, ant priekinės keleivio ar galinės sėdynės padėtą rankinę, kažką norėdamas išsiimti, arba bando siekti ant žemės nukritusį daiktą.

Kalbėjimasis su keleiviais taip pat blaško vairuotojus. Kalbantis vairuotojas žiūri ne į kelią, o yra atsisukęs į keleivį bei nuolat gestikuliuoja. Jis tampa nedėmesingu, išsiblaškiusiu eismo dalyviu, neretai lėtai judančiu antra eismo juosta ir visiškai nematančiu, kas dedasi aplinkui. 

Žvilgsnis, rankos, mintys turi būti sutelktos į vairavimą. Visos kitos pašalinės veiklos nukreipia vairuotojo žvilgsnį nuo kelio, priverčia rankas atitraukti nuo vairo, o mintimis nuklysti toli nuo vairavimo. Bet kuri pašalinė ir su vairavimu nesusijusi veikla, trunkanti VIENĄ SEKUNDĘ, gali kainuoti GYVYBĘ. 

Vairuodamas nukreipi žvilgsnį į telefoną, renki numerį, bandai parašyti žinutę, sieki paimti kavos puodelį ar maistą, bandai pakelti nukritusį daiktą…

Tai trunka tik VIENĄ SEKUNDĘ ir … priešais tave kliūtis.

Tau svarbus LAIKAS, per kurį tavo valdoma transporto priemonė sustos:

Reakcijos laikas – kelias, kurį transporto priemonė nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas pastebėjo kliūtį, iki to momento, kai pradėjo stabdyti.

Reakcijos laikas paprastai yra nuo 0,5 iki 2 sekundžių, o vidutiniškai yra 1 SEKUNDĖ.

Tau svarbus – ATSTUMAS

Stabdymo kelias ATSTUMAS, kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo to momento, kol vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą iki visiško transporto priemonės sustabdymo.

Sustojimo kelias – kelias, kurį transporto priemonė nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas pastebėjo kliūtį iki visiškai sustojo.

 

VIDUTINIS STABDYMO KELIAS 

Važiuojant 50 km/val. greičiu, per 1 sekundę automobilis nuvažiuoja 13,89 m, o važiuojant 90 km/val. greičiu – 25 m.

ATSTUMAI galioja tik tada, jei vairuotojo dėmesys sutelktas į kelią. Jei tuo metu dėmesys buvo sutelktas į pašalinius dalykus, vairuotojo reakcijos laikas NE VIENA, o kelios sekundės.

Tau svarbu LAIKAS+ATSTUMAS=GYVENIMAS?

VENK BET KOKIŲ SU TRANSPORTO PRIEMONĖS VAIRAVIMU NESUSIJUSIŲ VEIKSMŲ, KIEKVIENĄ SEKUNDĘ SKIRK SAUGIAM VAIRAVIMUI

 

ATSAKOMYBĖ

LR ANK 417 str. 3 d. Reikalavimo duoti kelią pradedant važiuoti, įvažiuojant į kelią, persirikiuojant ir kitaip keičiant važiavimo kryptį nevykdymas, įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus, apsisukimas geležinkelio pervažose, vietose, kur kelio matomumas bent viena kryptimi mažesnis kaip 100 metrų, draudimo vairuotojams, transporto priemonei dalyvaujant viešajame eisme (išskyrus atvejus, kai transporto priemonė stovi), naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis, išskyrus mobiliojo ryšio priemonių valdymą naudojant laisvų rankų įrangą, kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje, ar naudojant transporto priemonės įrangą, nesilaikymas užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 eurų.

Atnaujinimo data: 2023-12-11